• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Frogtail svåra?

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Bara undrar då jag inte ens får chansen att välja summa innan avslag då jag trycker på "Ansök" från inloggat läge.
Deras slöa support säger det kanske(?) beror på att jag har många förfrågningar på kort tid hos Bisnode? Jag har 2 ff senaste halvåret och Frogtail själva har inte ens gjort en Bisnode upplysning på mej så hur kan dom ens veta?

Ni andra vad hade ni för förutsättningar?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Bara undrar då jag inte ens får chansen att välja summa innan avslag då jag trycker på "Ansök" från inloggat läge.
Deras slöa support säger det kanske(?) beror på att jag har många förfrågningar på kort tid hos Bisnode? Jag har 2 ff senaste halvåret och Frogtail själva har inte ens gjort en Bisnode upplysning på mej så hur kan dom ens veta?

Ni andra vad hade ni för förutsättningar?
Jag tror de är tuffa om man har sisådär 5+ FF på Bisnode. Känslan är att de blivit tuffare på sistone.
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Innan det 2 st i somras som togs ofrivilligt i samband med en Lendo ansökan, är det lagligt? Bryter dom (Sevendays och Nordax) mot Lendos policy? Men borde jag inte se Frogtails Bisnode upplysning på Kivra ganska direkt, dom låste upp mitt konto för snart en vecka sen och ingen Bisnode tagen alls och jag har provat ansöka varje dag sen dess typ. Får man inte ens chansen att ansöka om 1000 kr fr gamla Folkia med 500k i inkomst så vette fan vem som får där...
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Innan det 2 st i somras som togs ofrivilligt i samband med en Lendo ansökan, är det lagligt? Bryter dom (Sevendays och Nordax) mot Lendos policy? Men borde jag inte se Frogtails Bisnode upplysning på Kivra ganska direkt, dom låste upp mitt konto för snart en vecka sen och ingen Bisnode tagen alls och jag har provat ansöka varje dag sen dess typ. Får man inte ens chansen att ansöka om 1000 kr fr gamla Folkia med 500k i inkomst så vette fan vem som får där...
Känns som att du är blockad fortfarande. Vad menar du med att dom låste upp? Har du varit blockad, frivilligt eller ofrivilligt?
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Känns som att du är blockad fortfarande. Vad menar du med att dom låste upp? Har du varit blockad, frivilligt eller ofrivilligt?
Ja jag har tagit bort spärren jag hade sen 10 år tillbaka typ, frivillig block. Deras support hjälpte till och jag skickade in avspärrnings pappret och vidimering av ID och dom bekräftade jag nu kan ansöka igen.
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Känns som att du är blockad fortfarande. Vad menar du med att dom låste upp? Har du varit blockad, frivilligt eller ofrivilligt?
Ringde dom och tydligen tog dom Bisnode upplysning redan den 15e men att den kanske inte visas på Kivra förränn senare sa dom. Och jag hade tydligen för dåligt kreditbetyg sa Frogtail. 4 ff i år(2 st ofrivilligt som sagt) 480k inkomst och 75k i underskott..mer ser dom ju inte på Bisnode. Inte ens 1000kr skulle ja få. :D Höjde just Betalkoll krediten utan problem så klarar mej ett tag..
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Problemet är väl dock om man fuckat up hos Monetti så for man inte hos Frogtail eftersom det är samma ägare?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp